Historia konstrukcji:
Motocykl M20 został opracowany w 1936 roku w brytyjskich zakładach B.S.A. Cycles Ltd. w Birmingham. Pierwszy model po przeprowadzeniu prób poligonowych został przez wojsko odrzucony, ale po kilku modyfikacjach i dalszych próbach wojskowych w 1939 roku rozpoczęto jego dostawy w ramach kolejnych kontraktów dla szybko rozbudowywanej armii
Podczas wojny zakłady BSA wyprodukowały 120.334 motocykle, z których zdecydowaną większość stanowił model M20. Po wojnie model ten pozostał w produkcji do 1956 roku. Cena jednostkowa wahała się od 44 funtów w 1939 roku, do 69 funtów w 1944 roku.
Dane techniczne:
Masa: Wymiary: Rozstaw osi: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: Zbiornik paliwa: Zużycie paliwa: |
własna 185 kg 2.184 x 737 x 990 mm, prześwit 110 mm 1.372 mm silnik 1-cyl. czterosuwowy, chłodzony powietrzem, pojemność 496 cm3, typu B31 o mocy 13 bhp przy 4.000 obr./min 4 biegi na drodze 95 km/h 13,64 litra (3 galony) ok. 4,5 litra/100 km |
Opis konstrukcji:
Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V. Przednia lampa o średnicy 203 mm typu Lucas DU142, a od 1942 roku o średnicy 152 mm typu Lucas DU42 z uchwytem dla reflektora szlakowego typu L-WD-MCT1A.
Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 82 mm, skok tłoka 94 mm, stopień sprężania 4,9:1. Zasilany gaźnikiem typu Amal 76/014 PS. Skrzynia biegów sterowana nożnie o następujących przełożeniach:
1. bieg 15,8
2. bieg 10,9
3. bieg 7,0
4. bieg 5,3
Napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne działały na oba koła. Stosowano opony rozmiaru 3.25-19”.