Motocykl mittleres Kraftrad 350 cm3 DKW NZ 350

Historia konstrukcji:
Motocykl model NZ 350 został opracowany w niemieckich zakładach Auto Union A.G. w Zschopau, które używały dla opracowanych motocykli marki handlowej DKW.

Produkowany seryjnie w latach 1938-1944. Cena jednostkowa wynosiła 875 RM.

Dane techniczne:

Masa:
 
Wymiary:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
Zużycie paliwa:
własna 171 kg,
całkowita 310 kg
2110 x 770 x 925 mm, prześwit 125 mm
1.355 mm
silnik 1-cyl., chłodzony powietrzem,
pojemność 346 cm3,
o mocy 11,5 KM przy 4.000 obr./min
4 biegi
na drodze 105 km/h
14 litrów
na drodze ok. 4 l/100 km

Opis konstrukcji:
Rama stalowa, rurowa. Przedni widelec wahliwy, natomiast z tyłu zawieszenie sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V z akumulatorem o pojemności 7 Ah. Zapłon bateryjny.

Silnik dwusuwowy. Średnica cylindra 72 mm, skok tłoka 85 mm, stopień sprężania 1:5,7. Zastosowano gaźnik typu Amal. Mieszanka paliwowa benzyny z domieszką oleju dla smarowania silnika w proporcjach 25:1. Rury wydechowe poprowadzone po obu stronach pojazdu.

Przełożenia skrzyni biegów:
1. bieg: 2,76
2. bieg: 1,77
3. bieg: 1,30
4. bieg: 1,00

Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 3.25-19″.

Źródła:

Instrukcja D. 605/11 „Mittleres Kraftrad 350 cm3 AUTO UNION DKW Typ NZ 350 Gerätbeschreibung und Bedienungsanweisung”, 1941 r.

Instrukcja D. 605/12 „Mittleres Kraftrad 350 cm3 AUTO UNION DKW Typ NZ 350 Ersatzteilliste”, 1942 r.

Werner Oswald „Kraftfahrzeuge und Panzer der Reichswehr, Wehrmacht und Bundeswehr ab 1900”, wyd. Motorbuch Verlag, 2004 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Stefan Knittel „Deutsche Kräder im Kriege”, wyd. Podzun-Pallas-Verlag, 1983 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.