Motocykl Motorcycle Royal Enfield WD/CO

Historia konstrukcji:
Motocykl WD/CO został opracowany w 1942 roku w brytyjskich zakładach Enfield Cycle Company Ltd. w Enfield. Poprzedni model motocykla WD/C miał zbyt słaby silnik dolnozaworowy, zatem podjęto decyzję o opracowaniu nowego modelu na jego bazie.

W latach 1942-1945 wyprodukowano 29.037 egzemplarzy. Cena jednostkowa wynosiła około 50 funtów.

Dane techniczne:

Masa:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
Zużycie paliwa:
własna 182 kg
? x ? x ? mm, prześwit 140 mm
1.346 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 346 cm3,
o mocy 13,5 bhp przy 4.800 obr./min
4 biegi
na drodze 105 km/h
12,5 litra
ok. 4,5 l/100 km

Opis konstrukcji:
Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna Magdyno Lucas o napięciu 6 V. Akumulator o pojemności 10 Ah.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 70 mm, skok tłoka 90 mm, stopień sprężania 5,75:1. Zasilany gaźnikiem typu Amal 76 AC/1 A. Układ smarowania silnika z suchą skrzynią korbową. Napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 3.25-19”.

Źródła:

C.J. Orchard, S.J. Madden „British Forces Motorcycles 1925-45”, wyd. Suton Publishing Ltd, 1997 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.