Motocykl Motocyclette Gnome et Rhône „Super Major”

Historia konstrukcji:
Motocykl solo „Super Major” został opracowany w 1931 roku we francuskich zakładach Société des Moteurs Gnome et Rhône w Paryżu. Produkowany seryjnie w latach 1936-1939.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
Zużycie paliwa:
140 kg
silnik 1-cyl., chłodzony powietrzem,
pojemność 346 cm3,
o mocy 4 KM
4 biegi
na drodze 115 km/h
13 litrów
na drodze 4,5 l/100 km

Opis konstrukcji:
Zbiornik paliwa wpuszczony pomiędzy górne belki stalowej ramy wykonanej z elementów tłoczonych. Przedni widelec trapezowy z gumowymi elementami tłumiąco-resorującymi, natomiast z tyłu zawieszenie sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 73 mm, skok tłoka 82 mm. Zastosowano gaźnik typu Amal 6/150. Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19″.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Internet:

http://www.amicalegnomerhone.net

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.