Motocykl Motocyclette Gnome et Rhône X

Motocykl Gnome-Rhône X
Motocykl Gnome-Rhône X

Historia konstrukcji:
Motocykl X został opracowany w 1935 roku we francuskich zakładach Société des Moteurs Gnome et Rhône w Paryżu. Była to standardowa wersja cywilna dostosowana do potrzeb wojska. Produkowany seryjnie w latach 1936-1940.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zużycie paliwa:
? kg
silnik 2-cyl. w układzie widlastym,
chłodzony powietrzem, pojemność 746 cm3,
o mocy 16,5 KM
4 biegi
na drodze 135 km/h
na drodze 6,5 l/100 km

Opis konstrukcji:
Zbiornik paliwa wpuszczony pomiędzy górne belki stalowej ramy wykonanej z elementów tłoczonych. Przedni widelec trapezowy z gumowymi elementami tłumiąco-resorującymi, natomiast z tyłu zawieszenie sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 80 mm, skok tłoka 72 mm, stopień sprężania 6,2:1. Zastosowano gaźnik typu Amal 6/185 lub Amal 6/186. Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19″.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Internet:

http://www.amicalegnomerhone.net

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.