Motocykle importowane

Wobec ogromnego zapotrzebowania rozbudowywanych sił zbrojnych Francja importowała motocykle od największych producentów z Europy i USA:

Motocykl Ariel NG
Motocykl Ariel NG

Motocykl Ariel NG

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany w brytyjskich zakładach Ariel Motorcycles w Bournbrook.

Francja zakupiła pewna partię takich motocykli w uterenowionej wersji cywilnej. Do czerwca 1940 roku dostarczono 153 egzemplarze.

Motocykl Gillet-Herstal 720 AF
Motocykl Gillet-Herstal 720 AF

Motocykl Gillet-Herstal 720 AF

Historia konstrukcji:

Motocykl Gillet-Herstal 720 AF został opracowany w 1937 roku w belgijskich zakładach Société Anonyme Gillet Automobilles w Herstal.

Francja zamówiła 1500 motocykli tego typu na potrzeby własnych sił zbrojnych. Dostarczone motocykle zestawiano z francuskimi  wózkami bocznymi Bernadet Porte Dragon. W latach 1938-1940 wyprodukowano 784 egzemplarze.

Motocykl Indian 340 CAV
Motocykl Indian 340 CAV

Motocykl Indian 340 CAV

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany w amerykańskich zakładach Indian Motocycle Company w Springfield, stan Massachusetts. Była to wojskowa wersja cywilnego motocykla Indian „Chief”.

Po wybuchu Drugiej Wojny Światowej 2 października 1939 roku Francja interwencyjnie zamówiła 5.000 egzemplarzy w wersji z wózkiem bocznym, a 8 czerwca 1940 roku kolejne 7.000 egzemplarzy.

Pierwsze 200 egzemplarzy zostało dostarczone już w grudniu 1939 roku. Do czerwca 1940 roku wysłano do Francji około 4.600 motocykli, które były powszechnie używane w jednostkach rozpoznawczych GRDI.

Motocykl Indian 340 CAV
Motocykl Indian 340 CAV

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.