Motocykl Motorcycle, chain drive, solo (Indian, Model 741B)

Motocykl Indian 741B
Motocykl Indian 741B

Historia konstrukcji:
Motocykl model 741B został opracowany w amerykańskich zakładach Indian Motocycle Company w Springfield, stan Massachusetts. Była to wojskowa wersja cywilnego motocykla Indian „Junior Scout”./p>

Pojazdowi przyznano oznaczenie kodowe G674 nadane przez US Army.

Używany w wersji solo oraz z wózkiem bocznym. W latach 1941-1943 wyprodukowano 35.044 egzemplarzy.

Motocykl Indian 741
Motocykl Indian 741

Dane techniczne:

Masa:
Prześwit:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna 206 kg
127 mm
1.440 mm
silnik 2-cyl. w układzie widlastym,
chłodzony powietrzem, pojemność 492 cm3,
o mocy 18 hp
3 biegi
na drodze solo 95 km/h,
z wózkiem bocznym 75 km/h

Opis konstrukcji:
Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V. Zapłon bateryjny (stąd litera B w oznaczeniu modelu od angielskiego słowa Battery). Prądnica typu Indian Auto Lite GAS-41661. Akumulator o pojemności 29 Ah.

Silnik motocykla Indian 741
Silnik motocykla Indian 741

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 63,5 mm, skok tłoka 77,7 mm, stopień sprężania 5:1. Gaźnik typu Linkert M-741. Zastosowano układ z suchą miską olejową. Skrzynia biegów sterowana ręcznie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.50-18″.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Jerry Hatfield, Hans Halberstad „Indian motorcycles”, wyd. Motorbooks, 2007 r.

Instrukcja TM 10-1485 „Operation and maintenance Indian motorcycle Model 741-B”, 1942 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.