Motocykl Motorcycle, shaft drive, solo (Indian, Model 841)

Motocykl Indian Model 841
Motocykl Indian Model 841

Historia konstrukcji:
Motocykl model 841 został opracowany w amerykańskich zakładach Indian Motocycle Company w Springfield, stan Massachusetts. Była to specjalnie opracowana wersja wojskowa.

Pojazdowi przyznano oznaczenie kodowe G631 nadane przez US Army.

Konkurentem był opracowany przez głównego konkurenta motocykl Harley-Davidson XA. Oba te motocykle mimo swojej zaawansowanej konstrukcji przegrały jednak z samochodami terenowymi typu Jeep.

Wyprodukowano 1.056 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Wymiary:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
Zużycie paliwa:
własna 175 kg
1.630 x 640 x 830 mm
silnik 2-cyl. w układzie widlastym,
chłodzony powietrzem, pojemność 737 cm3,
o mocy 25 hp
4 biegi
na drodze 110 km/h
14 litrów
ok. 4 litrów / 100 km

Opis konstrukcji:
Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec teleskopowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu suwakowe. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv) był umieszczony poprzecznie, kąt rozwarcia cylindrów 90 stopni. Średnica cylindra 73 mm, skok tłoka 89 mm. Skrzynia biegów operowana nożnie, sprzęgło ręcznie. Napęd przekazywany na tylne koło wałkiem kardana. Hamulce mechaniczne z bębnami hamulcowymi o średnicy 8 cali. Stosowano opony rozmiaru 4.50-18″.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Jerry Hatfield, Hans Halberstad „Indian motorcycles”, wyd. Motorbooks, 2007 r.

Instrukcja TM 10-1519 „Operation and maintenance Indian motorcycle Model 841”, 1942 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.