Motocykl Мотоцикл Иж-8 (Iż-8)

Historia konstrukcji:
Motocykl Iż-8 został opracowany w radzieckich zakładach w Iżewsku. Wzorowany na niemieckich motocyklach firmy DKW.

W latach 1938-1940 wyprodukowano ok. 5.600 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Prześwit:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
Zużycie paliwa:
własna 128 kg
105 mm
1.320 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 293 cm3, o mocy 8 KM przy 3.800 obr./min
3 biegi
na drodze 105 km/h
12 litrów
na drodze ok. 4,5 l/100 km

Motocykl Iż-8
Motocykl Iż-8

Opis konstrukcji:
Rama prasowana, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V. Zapłon iskrownikowy, prądnica typu G-10.

Silnik dwusuwowy. Średnica cylindra 74, skok tłoka 68 mm, stopień sprężania 5,8:1. Zastosowano gaźnik typu LKZ-22. Skrzynia biegów sterowana ręcznie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.25-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Internet:

http://www.motoizh.ru/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.