Motocykl Motorcycle James ML

Historia konstrukcji:
Motocykl ML został opracowany w 1942 roku w brytyjskich zakładach James Cycle Company Ltd. w Birmingham. Wersja ML (Military Lightweight) była przewidziana dla wojsk powietrzno-desantowych, ale znalazła zastosowanie także dla kurierów i gońców. Od marca 1943 roku wyprodukowano około 6 tysięcy egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Prześwit:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
własna 75 kg
1.950 x 670 x 880 mm
1.350 mm
140 mm
1.340 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 122 cm3,
typu Villiers Mk. 9D o mocy 3 bhp
3 biegi
na drodze ok. 70 km/h
ok. 10 litrów

Opis konstrukcji:
Rama rurowa, stalowa. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V. Prądnica iskrownik Villiers 6V 18 W.

Silnik dwusuwowy chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 50 mm, skok tłoka 62 mm. Zasilany gaźnikiem typu Villiers 3/1. Skrzynia biegów zblokowana z silnikiem, sterowana ręcznie. Napęd na tylne koło przekazywany za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 2.75-19”.

Źródła:

C.J. Orchard, S.J. Madden „British Forces Motorcycles 1925-45”, wyd. Suton Publishing Ltd, 1997 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.