Motocykl Motorcycle Velocette MAC-WD

Historia konstrukcji:
Motocykl MAC-WD został opracowany w brytyjskich zakładach Veloce Ltd. w Hall Green, Birmingham. Model cywilny, w niewielkim stopniu dostosowany do wymogów wojskowego użytkownika.

Pierwotnie motocykl został zakupiony jesienią 1939 roku przez rząd Francji – zamówiono wówczas 1.200 egzemplarzy. Niewielkie możliwości produkcyjne spowodowały ze dostarczono niewiele egzemplarzy. W tej sytuacji po upadku Francji kontrakt został interwencyjnie przejęty przez armię brytyjską, która łącznie nabyła 1.400 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Prześwit:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna 154 kg
127 mm
1.327 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 349 cm3,
o mocy 14 bhp przy 5.000 obr./min
4 biegi
na drodze 110 km/h

Opis konstrukcji:
Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 68 mm, skok tłoka 96 mm, stopień sprężania 6:1. Zasilany gaźnikiem typu Amal. Skrzynia biegów sterowana ręcznie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 3.25-19”.

Źródła:

C.J. Orchard, S.J. Madden „British Forces Motorcycles 1925-45”, wyd. Suton Publishing Ltd, 1997 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.