Motocykl Motocicletta Moto Guzzi „Airone Militari”

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany w 1940 roku we włoskich zakładach Società Anonima Moto Guzzi w Genui. Powstał on na bazie sportowego modelu cywilnego wprowadzonego do produkcji rok wcześniej.

Dane techniczne:

Masa:
Długość całkowita:
Wysokość:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
Zużycie paliwa:
własna 135 kg
2.080 mm
930 mm
1.370 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 246 cm3,
o mocy 9,5 KM przy 4.800 obr./min
4 biegi
na drodze 95 km/h
10,5 l
ok. 3,5 litra / 100 km

Opis konstrukcji:

Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, natomiast z tyłu zastosowano trójkątny wahacz z ukrytą sprężyną i amortyzatorem ciernym. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Skrzynia biegów sterowana nożnie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.00-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Internet:

http://www.moto-guzzi.it

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.