Motocykl Motocicletta Moto Guzzi GT 17

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany w 1932 roku we włoskich zakładach Società Anonima Moto Guzzi w Genui. W latach 1932-1939 na potrzeby włoskiej armii wyprodukowano 4.810 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Rozstaw osi:
Prześwit:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna 196 kg
1.500 mm
165 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 498 cm3,
o mocy 13,2 KM przy 4.000 obr./min
3 biegi
na drodze 100 km/h

Opis konstrukcji:

Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, natomiast z tyłu zastosowano trójkątny wahacz z ukrytą sprężyną i amortyzatorem ciernym. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik z mieszanym układem górno-dolnozaworowym (ssący – dolny, wydechowy – górny). Cylinder umieszczony poziomo. Koło zamachowe umieszczone na zewnątrz kadłuba silnika. Średnica cylindra 88 mm, skok tłoka 82 mm, stopień sprężania 4,7:1. Gaźnik typu Dell’Orto MC 26 F. Skrzynia biegów sterowana ręcznie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Internet:

http://www.moto-guzzi.it

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.