Motocykl Motocicletta Moto Guzzi GT 20

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany w 1938 roku we włoskich zakładach Società Anonima Moto Guzzi w Genui. Na potrzeby włoskiej armii wyprodukowano 248 egzemplarzy, po czym przestawiono produkcję na wytwarzanie modelu Moto Guzzi „Alce”.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
? kg
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 498 cm3, o mocy 14 KM
4 biegi
na drodze 100 km/h

Opis konstrukcji:

Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, natomiast z tyłu zastosowano trójkątny wahacz z ukrytą sprężyną i amortyzatorem ciernym. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Skrzynia biegów sterowana ręcznie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Internet:

http://www.moto-guzzi.it

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.