Trójkołowiec Motocarro Moto Guzzi „Trialce”

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany w 1940 roku we włoskich zakładach Società Anonima Moto Guzzi w Genui. W latach 1940-1943 wyprodukowano 1762 egzemplarze z czego włoskim siłom zbrojnym dostarczono 669 egzemplarzy.

Na bazie tego pojazdu zbudowano wyspecjalizowany transporter karabinu maszynowego Motocarro portamitraglia Moto Guzzi „Trialce”. Z tyłu pojazdu umieszczono stanowisko ciężkiego karabinu maszynowego Breda 37 osłonięte pancerną tarczą.

Dane techniczne:

Masa:
Rozstaw osi:
Prześwit:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
Zużycie paliwa:
własna 325 kg
1.880 mm
211 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 498 cm3,
o mocy 13,2 KM przy 4.000 obr./min
4 biegi, terenowy reduktor
na drodze 65 km/h
13,5 l
ok. 6 litrów / 100 km

Opis konstrukcji:

Rama rurowa, stalowa. Przednia cześć pojazdu to koło z widelcem trapezowym, silnik ze skrzynią biegów z wyprowadzeniem napędu na tylny most typu samochodowego. Zawieszenie tylnego mostu na resorach półeliptycznych. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik z mieszanym układem górno-dolnozaworowym (ssący – dolny, wydechowy – górny). Cylinder umieszczony poziomo. Koło zamachowe umieszczone na zewnątrz kadłuba silnika. Średnica cylindra 88 mm, skok tłoka 82 mm, stopień sprężania 4,7:1. Gaźnik typu Dell’Orto MC 26 F. Skrzynia biegów sterowana nożnie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Internet:

http://www.moto-guzzi.it

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.