Motocykl Motocyclette Motobécane S5C

Historia konstrukcji:
Motocykl S5C został opracowany we francuskich zakładach Ateliers de la Motobécane. Produkowany w latach 1934-1939.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
145 kg
silnik 1-cyl., chłodzony powietrzem,
pojemność 453 cm3,
o mocy 9 KM
4 biegi
na drodze 130 km/h
15 litrów

Opis konstrukcji:
Rama stalowa konstrukcji rurowej. Z przodu zawieszenie obejmowało widelec trapezowy, z tyłu zawieszenie sztywne. Siodło kierowcy amortyzowane dwiema sprężynami. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 80 mm, skok tłoka 98 mm, stopień sprężania 6,3:1. Zastosowano gaźnik typu Amal F6/014. Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha. Z przodu stosowano oponę rozmiaru 3.25-19″, natomiast z tyłu 3.50-19″.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Internet:

http://www.moto-museum.net/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.