Historia konstrukcji:
Motocykl model 351 OS opracował Walter William Moore pracujący w niemieckich zakładach NSU D-Rad Vereinigte Farhzeugwerke A.G. (później NSU Werke A.G.) w Neckarsulm.
W latach 1936-1939 wyprodukowano 2.803 egz. cywilnych. Cena jednostkowa wynosiła 995 RM. Wersja wojskowa model 351 OSL WH (Wehrmacht) powstała na bazie cywilnego modelu 351 OSL i poza zmianą wyglądu zewnętrznego (likwidacja elementów chromowanych i aluminiowych, malowanie typowymi wojskowymi matowymi farbami) wprowadzono zmiany zwiększające trwałość i funkcjonalność pojazdu (przełożenia skrzyni biegów, grubsze szprychy kół, dodatkowe osłony oraz uchwyty mocujące sakwy po obu stronach bagażnika).
Dane techniczne:
Masa: Wymiary: Rozstaw osi: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: Zbiornik paliwa: Zużycie paliwa: |
własna 160 kg 2.020 x 770 x 940 mm, prześwit 110 mm 1.420 mm 1-cyl. chłodzony powietrzem, pojemność 346 cm3, o mocy 17 KM przy 4.800 obr./min 4 biegi na drodze 110 km/h 12,5 litra na drodze ok. 3,5 l/100 km |
Opis konstrukcji:
Rama stalowa, rurowa. Przedni widelec trapezowy, natomiast z tyłu zawieszenie sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V z akumulatorem o pojemności 7 Ah.
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 71 mm, skok tłoka 88 mm, stopień sprężania 1:7. Zastosowano gaźnik typu Graetzin. Rury wydechowe poprowadzone po obu stronach pojazdu.
Przełożenia skrzyni biegów:
1. bieg: 2,66
2. bieg: 1,77
3. bieg: 1,21
4. bieg: 1,00
Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 3.25-19″.
Opis pojazdu został poprawiony zgodnie z sugestią. Dziękuję za sprostowanie.
Tu znów, tat jak przy NSU 251 OSL jest błąd w opisie motocykla.
Przedni widelec trapezowy , nie wahliwy !