Motocykl schweres Kraftrad 600 cm3 NSU 601 OSL

Historia konstrukcji:
Motocykl model 601 OSL opracował Walter William Moore pracujący w niemieckich zakładach NSU D-Rad Vereinigte Farhzeugwerke A.G. (później NSU Werke A.G.) w Neckarsulm.

W latach 1938-1942 wyprodukowano 4.962 egz. Cena jednostkowa wynosiła 1.250 RM.

Dane techniczne:

Masa:
 
Wymiary:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
Zużycie paliwa:
własna solo 185 kg,
całkowita 365 kg
2.225 x 845 x 950 mm, prześwit 125 mm
1.420 mm
silnik 1-cyl., chłodzony powietrzem,
pojemność 562 cm3,
o mocy 24 KM przy 5.000 obr./min
4 biegi
na drodze solo 130 km/h
13,5 litrów
na drodze solo ok. 4,5 l/100 km

Opis konstrukcji:
Rama stalowa, rurowa. Przedni widelec wahliwy, natomiast z tyłu zawieszenie sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V z akumulatorem o pojemności 7 Ah.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 99 mm, stopień sprężania 1:6. Zastosowano gaźnik typu Amal. Rura wydechowa poprowadzona po prawej stronie pojazdu.

Przełożenia skrzyni biegów:
1. bieg: 2,66
2. bieg: 1,77
3. bieg: 1,21
4. bieg: 1,00

Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha. Rura wydechowa poprowadzona po prawej stronie pojazdu. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19″.

Źródła:

Werner Oswald „Kraftfahrzeuge und Panzer der Reichswehr, Wehrmacht und Bundeswehr ab 1900”, wyd. Motorbuch Verlag, 2004 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Stefan Knittel „Deutsche Kräder im Kriege”, wyd. Podzun-Pallas-Verlag, 1983 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.