Historia konstrukcji:
Motocykl model 601 OSL opracował Walter William Moore pracujący w niemieckich zakładach NSU D-Rad Vereinigte Farhzeugwerke A.G. (później NSU Werke A.G.) w Neckarsulm.
W latach 1938-1942 wyprodukowano 4.962 egz. Cena jednostkowa wynosiła 1.250 RM.
Dane techniczne:
Masa: Wymiary: Rozstaw osi: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: Zbiornik paliwa: Zużycie paliwa: |
własna solo 185 kg, całkowita 365 kg 2.225 x 845 x 950 mm, prześwit 125 mm 1.420 mm silnik 1-cyl., chłodzony powietrzem, pojemność 562 cm3, o mocy 24 KM przy 5.000 obr./min 4 biegi na drodze solo 130 km/h 13,5 litrów na drodze solo ok. 4,5 l/100 km |
Opis konstrukcji:
Rama stalowa, rurowa. Przedni widelec wahliwy, natomiast z tyłu zawieszenie sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V z akumulatorem o pojemności 7 Ah.
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 99 mm, stopień sprężania 1:6. Zastosowano gaźnik typu Amal. Dwie rury wydechowe poprowadzone po obu stronach pojazdu.
Przełożenia skrzyni biegów:
1. bieg: 2,66
2. bieg: 1,77
3. bieg: 1,21
4. bieg: 1,00
Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19″.
Motocykl miał 2 rury wydechowe, poprowadzone po obydwu stronach.
Bład w opisie, powtórzony 2 razy.
Dziękuję za zgłoszenie błędu w opisie – został on już poprawiony.