Motocykl Motocyclette avec side-car Gillet AB 38

Historia konstrukcji:

Motocykl z wózkiem bocznym opracowany w belgijskich zakładach Société Anonyme Gillet Automobilles. W wersji wojskowej produkowany od 1937 roku. Najczęściej używano odmiany z wózkiem bocznym wyposażonym w podstawę dla ręcznego karabinu maszynowego 7,65 mm FN Mle 1930.

Dane techniczne:

Masa własna:
Prześwit:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
Zasięg:
z wózkiem bocznym 420 kg
221 mm
silnik 2-cyl. w układzie rzędowym,
pojemność 725 cm3,
o mocy 22 KM przy 4200 obr./min
4 biegi
na drodze ok. 85 km/h
18 l
na drodze 180 km, w terenie 140 km

Opis konstrukcji:

Silnik 2-suwowy wraz ze skrzynią biegów był zblokowany w jeden zespół. Napęd na tylne koło przekazywany za pomocą łańcucha. W przypadku zastosowania bocznego wózka istniała możliwość przekazania napędu także na jego koło. Stosowano koła z bieżnikiem terenowym 4.00×19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.