Motocykl Motocyclette solo Saroléa T6 600

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany w 1934 roku w belgijskich zakładach Société Anonyme Maison Saroléa w Herstal. W armii belgijskiej był używany przez łączników i oddziały rozpoznawcze w wersji bez wózka bocznego (solo).

Dane techniczne:

Masa własna:
Jednostka napędowa:
 
Prędkość maksymalna:
Zużycie paliwa:
155 kg
silnik 1-cyl., zapłon iskrowy,
chłodzony powietrzem, pojemność 600 cm3
na drodze 105 km/h
na drodze 4,5 l/100 km

Opis konstrukcji:

Napęd pojazdu zapewniał dolnozaworowy silnik 4-suwowy. Napęd był przenoszony na tylne kolo za pomocą łańcucha. W stosunku do wersji cywilnej zmieniono wyprowadzenie układu wydechowego, co pozwoliło na podniesienie prześwitu i tym samym na zwiększenie możliwości terenowych. W tym samym celu zastosowano terenową rzeźbę bieżnika ogumienia.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.