Motocykl Motocyclette Peugeot TT P112

Motocykl Peugeot P112
Motocykl Peugeot P112

Historia konstrukcji:
Motocykl solo TT P112 został opracowany we francuskich zakładach Société des Cycles Peugeot. Produkowany w latach 1934-1939. Litery TT w oznaczeniu oznaczały „tout terrain”.

W 1940 roku siły zbrojne Francji zamówiły 7.400 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
164 kg
silnik 1-cyl., chłodzony powietrzem,
pojemność 349 cm3,
o mocy 7,8 KM przy 4.000 obr./min
3 biegi
na drodze 85 km/h

Opis konstrukcji:
Z przodu zawieszenie obejmowało widelec trapezowy, z tyłu zawieszenie sztywne. Siodło kierowcy amortyzowane dwiema sprężynami. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Rura wydechowa znajdowała się po lewej stronie pojazdu. Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.