Motocykl Motocicletta Sertum 500 VL

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany w 1934 roku we włoskich zakładach Officine Meccaniche Fausto Alberti S.p.A. w Mediolanie. We włoskich siłach zbrojnych używano głównie wersję solo.

Dane techniczne:

Masa:
Rozstaw osi:
Prześwit:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna 181 kg
1.397 mm
211 mm
silnik 2-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 496 cm3,
o mocy 19 KM przy 4.000 obr./min
4 biegi
na drodze 95 km/h

Opis konstrukcji:

Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Stopień sprężania 5:1. Skrzynia biegów sterowana nożnie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.