Motocykl Motocyclette Terrot 100 MTRA

Motocykl Terrot 100 MTRA
Motocykl Terrot 100 MTRA

Historia konstrukcji:
Motocykl model 100 MTRA został opracowany we francuskich zakładach Etablissement Terrot S.A. w Dijon. Używany jako motocykl solo. Model wojskowy był opracowany na bazie motocykla cywilnego Terrot 100 MTR z 1936 roku – dodatkowa litera A od „armee”. Produkowany w latach 1938-1940.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
55 kg
silnik 1-cyl., chłodzony powietrzem,
pojemność 99,5 cm3,
o mocy ? KM
3 biegi
na drodze 80 km/h
9 litrów

Opis konstrukcji:
Rama stalowa konstrukcji rurowej. Z przodu zawieszenie obejmowało widelec trapezowy, z tyłu zawieszenie sztywne. Siodło kierowcy amortyzowane dwiema sprężynami. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Silnik dwusuwowy. Średnicy cylindra 48 mm, skoku tłoka 55 mm. Zastosowano gaźnik typu Gurtner R 16 D. Rury wydechowe znajdowały się po obu stronach pojazdu. Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Internet:

http://terrot.dijon.free.fr

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.