Motocykl Motocyclette Terrot 500 RDA

Historia konstrukcji:
Motocykl typu 500 RDA został opracowany we francuskich zakładach Etablissement Terrot S.A. w Dijon. Używany jako motocykl solo lub z wózkiem bocznym. Produkowany od 1937 roku. Przez Niemców produkowany do 1943 roku. Zmodyfikowana wersja z 1940 roku RDTT o poprawionych zdolnościach terenowych.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
z bocznym wózkiem 300 kg
silnik 1-cyl., chłodzony powietrzem,
pojemność 498 cm3,
o mocy 11,5 KM przy 3.500 obr./min
4 biegi
na drodze 85 km/h

Opis konstrukcji:
Rama stalowa konstrukcji rurowej. Z przodu zawieszenie obejmowało widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, z tyłu zawieszenie sztywne. Siodło kierowcy amortyzowane dwiema sprężynami. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Zastosowano gaźnik typu Amal. Rura wydechowa znajdowała się po prawej stronie pojazdu. Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Internet:

http://terrot.dijon.free.fr

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.