Motocykl Motocyclette Terrot 750 VATT

Motocykl Terrot 750 VATT
Motocykl Terrot 750 VATT

Historia konstrukcji:
Motocykl typu 750 VATT został opracowany we francuskich zakładach Etablissement Terrot S.A. w Dijon. Produkowany od 1936 roku. Model wojskowy był opracowany na bazie motocykla cywilnego Terrot 750 VA – dodatkowe litery TT w oznaczeniu oznaczały „tout terrain”. Dla poprawienia zdolności terenowych zwiększono w nim prześwit i zastosowano inne ogumienie z terenowym bieżnikiem. Najczęściej motocykl był zestawiany z bocznym wózkiem. Wyprodukowano około 2.000 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Wymiary:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
Zasięg:
130 kg
2.230 x 900 x 1.480 mm, prześwit 200 mm
silnik 2-cyl. w układzie V,
chłodzony powietrzem, pojemność 750 cm3,
o mocy 18,2 KM przy 4.500 obr./min
4 biegi ze sterowaniem nożnym
na drodze 90 km/h
16 litrów
na drodze 200 km

Opis konstrukcji:
Rama stalowa konstrukcji rurowej. Z przodu zawieszenie obejmowało widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, z tyłu zawieszenie sztywne. Siodło kierowcy amortyzowane dwiema sprężynami. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 70 mm, skok tłoka 97 mm. Zastosowano gaźnik typu Amal 5/012. Rura wydechowa znajdowała się po prawej stronie pojazdu. Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 4.00-19″.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Internet:

http://terrot.dijon.free.fr

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.