Motocykl Motorcycle Triumph 5SW

Historia konstrukcji:
Motocykl 5SW został opracowany w brytyjskich zakładach Triumph Motorcycles Ltd. w Coventry. Powstał on na bazie motocykla Triumph 3SW, w którym zamontowano większy silnik. Armia brytyjska zakupiła w 1940 roku około 1.500 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Prześwit:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna 147 kg
150 mm
1.333 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 493 cm3,
o mocy 15 bhp przy 4.800 obr./min
4 biegi
na drodze 105 km/h

Opis konstrukcji:
Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 84 mm, skok tłoka 89 mm, stopień sprężania 5,6:1. Zasilany gaźnikiem typu Amal. Skrzynia biegów sterowana nożnie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 3.25-19”.

Źródła:

C.J. Orchard, S.J. Madden „British Forces Motorcycles 1925-45”, wyd. Suton Publishing Ltd, 1997 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Internet:

http://www.triumph.co.uk/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.