Motocykl mittleres Kraftrad 350 cm3 Victoria KR 35 WH

Historia konstrukcji:
Motocykl model KR 35 został opracowany w niemieckich zakładach Victoria Werke A.G. w Nürnberg (pol. Norymberga). Został opracowany na bazie wersji cywilnej i dodatkowo otrzymał w oznaczeniu litery WH od Wehrmacht.

Produkowany seryjnie w latach 1938-1945.

Dane techniczne:

Masa:
 
Wymiary:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
Zużycie paliwa:
własna 165 kg,
całkowita 345 kg
2.160 x 780 x 1.000 mm, prześwit 120 mm
1.420 mm
silnik 1-cyl., chłodzony powietrzem,
pojemność 342 cm3,
o mocy 18 KM przy 5.000 obr./min
4 biegi
na drodze 115 km/h
13 litrów
na drodze ok. 3,5 l/100 km

Opis konstrukcji:
Rama stalowa, rurowa. Przedni widelec wahliwy, natomiast z tyłu zawieszenie sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V z akumulatorem o pojemności 7 Ah.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 69 mm, skok tłoka 91,5 mm, stopień sprężania 1:6. Zastosowano gaźnik typu Amal. Rury wydechowe poprowadzone po obu stronach pojazdu.

Przełożenia skrzyni biegów:
1. bieg: 3,26
2. bieg: 1,81
3. bieg: 1,33
4. bieg: 1,00

Napęd przekazywany na tylne koło za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 3.25-19″.

Źródła:

Instrukcja D. 605/17 „Mittleres Kraftrad 350 cm3 Victoria, Baumuster KR 35 SN/WH. Gerätbeschreibung und Bedienungsanweisung”, 1943 r.

Instrukcja D. 605/18 „Mittleres Kraftrad 350 cm3 Victoria, Baumuster KR 35 SN/WH. Ersatzteilliste”, 1941 r.

Werner Oswald „Kraftfahrzeuge und Panzer der Reichswehr, Wehrmacht und Bundeswehr ab 1900”, wyd. Motorbuch Verlag, 2004 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Stefan Knittel „Deutsche Kräder im Kriege”, wyd. Podzun-Pallas-Verlag, 1983 r.

4 thoughts on “Motocykl mittleres Kraftrad 350 cm3 Victoria KR 35 WH

  1. Ja mam Victorię 350 ccm z 1941 roku. I też wydaje mi się, że ta na zdjęciu to nie jest 350. Moja Victoria ma wydech na dwie rury i idą one „po dole” motocykla. Mój egzemplarz jest trochę niekompletny i prawdę mówiąc nie mam koncepcji co do jej odbudowy. Ja bardziej gustuję w starych polskich motocyklach. Przy ciekawych ofertach mógłbym się pozbyć mojej Victorii. Pozdrawiam Paweł.

Pozostaw odpowiedź dionizy Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.