Historia konstrukcji:
Motocykl Nimbus był używany przez siły zbrojne Danii.
Został opracowany w 1934 roku w duńskich zakładach Fisker & Nielsen. Używany w wersji solo lub z wózkiem bocznym (najróżniejsze modele ze specjalistyczną zabudową jak transporter radiostacji, pojazd amunicyjny czy platforma broni strzeleckiej do działek kalibru 20 mm włącznie). W latach 1934-1959 wyprodukowano 12.715 egzemplarzy.
Dane techniczne:
Masa: Rozstaw osi: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
własna 185 kg 1.397 mm silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony powietrzem, pojemność 746 cm3, o mocy 20 KM przy 4.500 obr./min 3 biegi na drodze solo 120 km/h, z wózkiem bocznym 80 km/h |
Opis konstrukcji:
Rama stalowa, tłoczona. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem hydraulicznym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.
Pojazd napędzał rzadko spotykany w motocyklach czterosuwowy silnik czterocylindrowy, górnozaworowy, z wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy (ohc). Średnica cylindra 60 mm, skok tłoka 66 mm, stopień sprężania 5,4:1. Gaźnik typu Nimbus. Napęd poprzez sterowaną nożnie skrzynię biegów był przekazywany wałem napędowym na tylne koło. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19”.