Motocykl Motorcykel Nimbus

Historia konstrukcji:
Motocykl Nimbus był używany przez siły zbrojne Danii.

Został opracowany w 1934 roku w duńskich zakładach Fisker & Nielsen. Używany w wersji solo lub z wózkiem bocznym (najróżniejsze modele ze specjalistyczną zabudową jak transporter radiostacji, pojazd amunicyjny czy platforma broni strzeleckiej do działek kalibru 20 mm włącznie). W latach 1934-1959 wyprodukowano 12.715 egzemplarzy.

Motocykl Nimbus z działkiem Madsen kal. 20 mm
Motocykl Nimbus z działkiem Madsen kal. 20 mm

Motocykl Nimbus z działkiem Madsen kal. 20 mm
Motocykl Nimbus z działkiem Madsen kal. 20 mm

Motocykl Nimbus z zapasem amunicji do działka Madsen kal. 20 mm
Motocykl Nimbus z zapasem amunicji do działka Madsen kal. 20 mm

Dane techniczne:

Masa:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna 185 kg
1.397 mm
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym,
chłodzony powietrzem, pojemność 746 cm3,
o mocy 20 KM przy 4.500 obr./min
3 biegi
na drodze solo 120 km/h,
z wózkiem bocznym 80 km/h

Motocykl Nimbus
Motocykl Nimbus

Opis konstrukcji:
Rama stalowa, tłoczona. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem hydraulicznym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Pojazd napędzał rzadko spotykany w motocyklach czterosuwowy silnik czterocylindrowy, górnozaworowy, z wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy (ohc). Średnica cylindra 60 mm, skok tłoka 66 mm, stopień sprężania 5,4:1. Gaźnik typu Nimbus. Napęd poprzez sterowaną nożnie skrzynię biegów był przekazywany wałem napędowym na tylne koło. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Internet:

http://www.armyvehicles.dk/

http://www.chakoten.dk/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.