Radar LRAW

Historia konstrukcji:
Radar kontroli obszaru LRAW został opracowany w Nowej Zelandii. Jego nazwa pochodzi od Long Range Air Warning. Prace projektowe podjęto pod koniec 1942 roku w nowozelandzkim instytucie naukowym Radio Development Laboratory (RDL), wyspecjalizowanym w technologii radarowej wydziale Department of Scentific and Industrial Research (DSIR).

Wyprodukowano 6 egzemplarzy seryjnych na potrzeby wojsk amerykańskich walczących na Pacyfiku. Pierwszy wysłano w grudniu 1943 roku i został on użyty na Nissan Islands w lutym 1944 roku. Kolejne zestawy trafiły na Emirau Insland, Peleliu oraz Ulithi.

Dane techniczne:

Częstotliwość:
Długość fali:
Moc impulsu:
Zasięg:
97 MHz
3 m
150-200 kW
do 200 mil

Opis konstrukcji:
Na dachu kabiny operatorów była zainstalowana podwójna antena dipolowa typu Yagi (pojedynczy samolot był wykrywany z odległości 90 mil, grupa samolotów z odległości 125 mil), natomiast na przyczepie duża antena materacowa (pojedynczy samolot był wykrywany z odległości 100 mil, grupa samolotów z odległości 180 mil).

W nadajniku jako lampy zastosowano triody typu GEC NT99. Dla zobrazowania sytuacji zastosowano jeden wyświetlacz kineskopowy typu A oraz jeden wyświetlacz panoramiczny typu PPI.

Źródła:

Louis Brown „A radar history of World War II. Technical and military imperatives”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.