Samochód ciężarowy Lorry 3-ton, 6×4, GS, Albion BY5

Masa: ? kg
Ładowność: 3 tony
Układ napędowy: 6×4
Jednostka napędowa: silnik 6-cyl. w układzie rzędowym,
wysokoprężny, chłodzony cieczą, pojemność 4566 cm3,
typu EN208B o mocy 90 KM przy 2200 obr./min
Skrzynia przekładniowa: 4 biegi do przodu plus wsteczny
Prędkość maksymalna: na drodze ? km/h

 

Historia konstrukcji:

Samochód ciężarowy opracowany w 1941 roku w brytyjskich zakładach Albion Motors Ltd. w Scotstoun koło Glasgow. Produkowany do sierpnia 1945 roku.

Był używany miedzy innymi do transportu łodzi szturmowych Folding Boat Body No.1 Mk II oraz do transportu elementów mostów saperskich.

 

Opis konstrukcji:

Zastosowano całkowicie otwartą kabinę załogi w układzie COE (Cab Over Engine – kabina nad silnikiem), która w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych była przykrywana brezentowym dachem, a w otworach drzwiowych rozpinano brezentowe boczki. Za kabiną znajdowała się skrzynia ładunkowa osłaniana brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła obu tylnych osi. Stosowano opony rozmiaru 9.00-20”.

 

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *