Samochód ciężarowy Lorry 3-ton, 6×4, GS, Karrier CK6

Masa: ? kg
Ładowność: 3 tony
Układ napędowy: 6×4
Jednostka napędowa: silnik 6-cyl. w układzie rzędowym,
zapłon iskrowy, chłodzony cieczą, pojemność 4086 cm3,
typu Humber o mocy 85 KM przy 3400 obr./min
Skrzynia przekładniowa: 4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
Prędkość maksymalna: na drodze ? km/h

 

Historia konstrukcji:

Samochód ciężarowy opracowany w 1939roku w brytyjskich zakładach Karrier Motors Ltd. w Huddersfield koło Luton.

 

Opis konstrukcji:

Zastosowano otwartą kabinę załogi w układzie COE (Cab Over Engine – kabina nad silnikiem), która w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych była przykrywana brezentowym dachem. Za kabiną znajdowała się skrzynia ładunkowa osłaniana brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 120 mm, stopień sprężania 6,25:1. Gaźnik typu Stromberg DBVA-42. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła obu tylnych osi. Hamulce hydrauliczne ze wspomaganiem działały na wszystkie koła. Stosowano opony rozmiaru 10.50-20”.

 

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.