Samochód ciężarowy Lorry 10-ton, 6×4, GS, Foden DG6/12

Ładowność: 10 ton
Układ napędowy: 6×4
Jednostka napędowa: silnik 6-cyl. w układzie rzędowym,
wysokoprężny, chłodzony cieczą, pojemność 8369 cm3,
typu Gardner 6LW o mocy 102 KM przy 1700 obr./min
Skrzynia przekładniowa: 4 biegi do przodu plus wsteczny
Prędkość maksymalna: na drodze ? km/h

 

Historia konstrukcji:

Samochód ciężarowy opracowany w brytyjskich zakładach Foden w Sandbach.

 

Opis konstrukcji:

Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie COE (Cab Over Engine – kabina nad silnikiem). Za kabiną znajdowała się skrzynia ładunkowa osłaniana brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 117,5 mm, skok tłoka 140 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła obu tylnych osi.

 

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.