Samochód ciężarowy Crossley IGL3, IGL4, IGL6, IGL7 oraz IGL8

Masa: ? kg
Ładowność: 3 tony
Układ napędowy: 6×4
Jednostka napędowa: silnik 6-cyl. w układzie rzędowym,
zapłon iskrowy, chłodzony cieczą, pojemność 5266 cm3,
o mocy 96 KM
Skrzynia przekładniowa: 4 biegi do przodu plus wsteczny
Prędkość maksymalna: na drodze ? km/h

 

Historia konstrukcji:

Samochód ciężarowy opracowany w brytyjskich zakładach Crossley Motors w Manchesterze. Produkowano całą gamę pojazdów z różnym rozstawem osi. Do 1942 wyprodukowano ok. 3200 egzemplarzy.

 

Opis konstrukcji:

Zastosowano otwartą kabinę załogi w układzie COE (Cab Over Engine – kabina nad silnikiem), która w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych była przykrywana brezentowym dachem. Za kabiną znajdowała się skrzynia ładunkowa osłaniana brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła obu tylnych osi. Hamulce hydrauliczne ze wspomaganiem działały na wszystkie koła. Stosowano opony rozmiaru 9.00-20”.

 

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

 

Internet:

http://www.crossley-motors.org.uk/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.