Samochód ciężarowy Lorry 30-ctw, 4×2, GS, Commer Q2

Masa: ? kg
Ładowność: 1,5 tony
Układ napędowy: 4×2
Jednostka napędowa: silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 4086 cm3,
o mocy 85 KM przy 3400 obr./min
Skrzynia przekładniowa: 4 biegi do przodu plus wsteczny
Prędkość maksymalna: na drodze ? km/h

 

Historia konstrukcji:

Samochód ciężarowy opracowany w brytyjskich zakładach Commercial Car Company w Luton (w 1931 roku wykupione przez firmę Humber i wchodziły w skład holdingu Rootes Group).

 

Opis konstrukcji:

Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną znajdowała się skrzynia ładunkowa osłaniana brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła tylnej osi.

 

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.