Masa: | własna 3330 kg |
Ładowność: | 3000 kg |
Układ napędowy: | 6×4 |
Jednostka napędowa: | silnik 8-cyl. w układzie widlastym, zapłon iskrowy, |
chłodzony cieczą, pojemność 3622 cm3, | |
typu Ford 221 o mocy 85 KM przy 3800 obr./min | |
Skrzynia przekładniowa: | 4 biegi do przodu plus wsteczny |
Prędkość maksymalna: | na drodze 60 km/h |
Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy opracowany w brytyjskich zakładach Ford Motor Company Ltd. w Dagenham (filia amerykańskiego koncernu Ford Motor Company w Detroit). W latach 1940-1945 wyprodukowano 3154 egzemplarze.
Na jego bazie opracowano model WOT3 w układzie 4×2.
Wersje:
– Ambulance
– Crew Bus
– Fire Tender
Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną znajdowała się skrzynia ładunkowa osłaniana brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.
Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 77,79 mm, skok tłoka 95 mm, stopień sprężania 6,15:1. Sprzęgło suche jednotarczowe. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła obu tylnych osi.
Źródła:
David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998
David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978