Samochód ciężarowy Lorry 30-cwt, 4×2, GS, Ford WOT3

Masa: własna 2940 kg
Ładowność: 1500 kg
Rozstaw osi: 3632 mm
Układ napędowy: 4×2
Jednostka napędowa: silnik 8-cyl. w układzie widlastym, zapłon iskrowy,
  chłodzony cieczą, pojemność 3622 cm3,
  typu Ford 221 o mocy 85 KM przy 3800 obr./min
Skrzynia przekładniowa: 4 biegi do przodu plus wsteczny
Prędkość maksymalna: na drodze 60 km/h

 

Historia konstrukcji:

Samochód ciężarowy opracowany w brytyjskich zakładach Ford Motor Company Ltd. w Dagenham (filia amerykańskiego koncernu Ford Motor Company w Detroit). W latach 1939-1944 wyprodukowano około 18 tysięcy egzemplarzy.

Na bazie konstrukcji modelu WOT1 w układzie 6×4.

 

Opis konstrukcji:

Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną znajdowała się skrzynia ładunkowa osłaniana brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 77,79 mm, skok tłoka 95 mm, stopień sprężania 6,15:1. Sprzęgło suche jednotarczowe. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła tylnej osi.

 

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.