Samochód ciężarowy Lorry 30-cwt, 4×4, GS, Ford WOT8

Masa: własna 3863 kg
Ładowność: 1500 kg
Wymiary: 5080 x 2286 x 2794 mm
Rozstaw osi: 2997 mm
Układ napędowy: 4×4
Jednostka napędowa: silnik 8-cyl. w układzie widlastym, zapłon iskrowy,
  chłodzony cieczą, pojemność 3622 cm3,
  typu Ford 221 o mocy 85 KM przy 3800 obr./min
Skrzynia przekładniowa: 4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
Prędkość maksymalna: na drodze 60 km/h

 

Historia konstrukcji:

Samochód ciężarowy opracowany w brytyjskich zakładach Ford Motor Company Ltd. w Dagenham (filia amerykańskiego koncernu Ford Motor Company w Detroit). Model ten opracowano na bazie skróconej ramy, układu napędowego i kabiny cięższego modelu samochodu ciężarowego WOT6. Podczas wojny wyprodukowano 2516 egzemplarzy.

 

Opis konstrukcji:

Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie COE (Cab Over Engine – kabina nad silnikiem). Za kabiną znajdowała się skrzynia ładunkowa osłaniana brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 77,79 mm, skok tłoka 95 mm, stopień sprężania 6,15:1. Sprzęgło suche jednotarczowe. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą przekazywał napęd na wszystkie koła. Stosowano opony rozmiaru 10.50-20”.

 

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.