Samolot transportowy AGO Ao 192

Historia konstrukcji:
Samolot transportowy Ao 192 był używany przez siły zbrojne Niemiec.

Został opracowany w niemieckich zakładach AGO-Flugzeugwerke G.m.b.H w Oschersleben. Na czele zespołu projektowego stał Johan Müller.

Prototyp z cywilną rejestracją D-OAGO został oblatany w lecie 1935 roku.

Wersje:

Ao 192 A – długość kadłuba 11,35 m – 2 prototypy,

Ao 192 B – długość kadłuba 10,98 m – 1 prototyp oraz 6 egzemplarzy seryjnych w wersji kurierskiej,

Ao 192 C – proponowana wojskowa wersja rozpoznawcza – zbudowano tylko makietę przedniej części kadłuba.

Dane techniczne wersji Ao 192 B:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Prędkość wznoszenia:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2+6 osób
1.640 kg
2.860 kg
13,54 m
10,98 m
3,08 m
25,04 m2
2 silniki 8-cyl. w układzie widlastym,
chłodzone powietrzem,
typu Argus As 10 E-2 o mocy 270 KM każdy
330 km/h na wysokości 0 m
7,2 min na wysokość 2.000 m
5.200 m
1.100 km
brak

Opis konstrukcji:
Dwusilnikowy dolnopłat konstrukcji metalowej.

Zastosowano chowane w locie podwozie w układzie klasycznym z kółkiem ogonowym. Koła główne rozmiaru 690×200 mm (rozstaw kół 3,08 m), a kółko ogonowe rozmiaru 290×110 mm.

Silniki napędzają dwułopatowe drewniane śmigła o stałym skoku średnicy 2.300 mm. Prędkość lądowania 90 km/h. Droga startu wynosi ok. 275 m, natomiast lądowania ok. 235 m.

Źródła:

Heinz J. Nowarra „Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945”, wyd. Bernard & Graefe Verlag, 1977 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.