Samolot łącznikowo-obserwacyjny Fieseler Fi 256

Historia konstrukcji:
Samolot obserwacyjny Fi 256 był używany przez siły zbrojne Niemiec.

Został opracowany w niemieckich zakładach Gerhard Fieseler-Werke Flugzeugbau w Kassel.

Prototyp został oblatany 9 lipca 1941 roku, za jego sterami siedział Willy Fiedler.

Wyprodukowano 8 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Prędkość wznoszenia:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
1+4 osoby
930 kg
1.325 kg
14,90 m
9,70 m
2,48 m
27,00 m2
1 silnik ?-cyl. w układzie widlastym,
chłodzony powietrzem,
typu ?
176 km/h
4,2 min na wysokość 1.000 m
4.600 m
385 km
brak

Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy górnopłat. Bogato przeszklona zamknięta kabina załogi.

Źródła:

Heinz J. Nowarra „Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945”, wyd. Bernard & Graefe Verlag, 1977 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.