Wodnosamolot rozpoznawczy Fokker C.XIV W (C.14W)

Historia konstrukcji:

Wodnosamolot rozpoznawczy opracowany w holenderskich zakładach N.V. Nederlandsche Vliegtuigenfabriek (Fokker) w Amsterdamie. Prototyp został oblatany w 1939 roku.

Holandia zamówiła 23 samoloty seryjne dla lotnictwa marynarki Marineluchtvaartdienst (MLD). Dostawy zakończono na początku 1940 roku.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
1.320 kg
1.950 kg
12,00 m
9,5 m
4,25 m
31,00 m2
1 silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Wright „Whirlwind” R-975-E3 o mocy 450 KM
230 km/h
4.800 m
700 km
2 km FN-Browning M.36 No. 3 kal. 7,9 mm
 

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy wodnosamolot rozpoznawczy i szkolno-treningowy konstrukcji mieszanej zbudowany w układzie dwupłata. Dwumiejscowa załoga zajmowała miejsca w odkrytych kabinach.

Podwozie samolotu składało się z dwóch stałych pływaków jednoredanowych wykonanych z duralu, wspartych wspornikami z rur stalowych.

Uzbrojenie strzeleckie stanowił 1 stały karabin maszynowy FN-Browning kalibru 7,9 mm oraz 1 ruchomy karabin maszynowy FN-Browning kalibru 7,9 mm obsługiwany przez obserwatora.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998

Internet:

http://www.dutch-aviation.nl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.