Samolot szkolno-treningowy Siebel Si 202 „Hummel”

Historia konstrukcji:
Samolot szkolno-treningowy Si 202 „Hummel” był używany przez siły zbrojne Niemiec.

Został opracowany w niemieckich zakładach Siebel Flugzegwerke G.m.b.H. w Halle. Na czele zespołu projektowego stał Friedrich Fecher.

Wersje:

Si 202 A – silnik Salmson 7 Ad o mocy 45 KM

Si 202 B – silnik Zündapp Z 9-92 o mocy 50 KM

Si 202 C – silnik Hirth HM 515 o mocy 60 KM

Dane techniczne wersji Si 202 B:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Prędkość wznoszenia:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
290 kg
550 kg
10,50 m
6,40 m
1,85 m
14,00 m2
1 silnik 4-cyl. w układzie rzędowym,
chłodzony powietrzem,
typu Zündapp Z 9-92 o mocy 50 KM
160 km/h
10 min na wysokość 1.000 m
3.000 m
500 km
brak

Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy dolnopłat.

Zastosowano stałe podwozie w układzie klasycznym z płozą ogonową. Koła główne rozmiaru 420×150 mm (rozstaw kół 1,24 m).

Zbiorniki paliwa o pojemności 450 litrów, oleju 5 litrów.

Silnik napędza dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku średnicy 1.800 mm. Prędkość lądowania 72 km/h. Droga startu wynosi ok. 250 m, natomiast lądowania ok. 170 m.

Źródła:

Heinz J. Nowarra „Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945”, wyd. Bernard & Graefe Verlag, 1977 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.