Samochód ciężarowy Camion Bernard DH6.A53

Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy DH6.A53 został opracowany w 1937 roku we francuskich zakładach Société Anonyme des Camions Bernard w Arcueil.

Po ogłoszeniu mobilizacji w 1939 roku wiele pojazdów tego typu zasiliło siły zbrojne Francji.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Rozstaw kół:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
6.570 kg
12.000 kg
9.916 x 2.300 x ? mm
5.300 + 1.300 mm
1.700 mm
6×2
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
wysokoprężny, pojemność 8.354 cm3,
typu Gardner 6 LW o mocy 105 KM przy 1.700 obr./min
5 biegów do przodu plus wsteczny
na drodze 45 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną zlokalizowano skrzynię ładunkową osłanianą brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie kół na sztywnych osiach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 108 mm, skok tłoka 152 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła środkowej osi (tylna oś wleczona). Stosowano opony rozmiaru 270 x 20 (na obu tylnych osiach koła zdwojone).

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.