Samochody ciężarowe importowane

W 1940 roku w armii francuskiej znalazła się cała zbieranina innych typów samochodów ciężarowych używanych przez różne służby, a także pochodzących z zakupów zagranicznych oraz z mobilizacji pojazdów cywilnych. Import pojazdów odbywał się z trzech głównych krajów – dysponującymi dużym potencjałem USA, pobliskich Włoch oraz belgijskich oddziałów dużych amerykańskich koncernów motoryzacyjnych.

USA:

Chevrolet YS 4103 – ładowność 5.000 kg

Dodge VH 48 (zamówiono 1.500 egzemplarzy) – ładowność 5.000 kg

Dodge VK 62 – ładowność 5.000 kg

Dodge T 203 – ładowność 2.500 kg

GMC ACKWX 353 (zamówiono 2.000 egzemplarzy) – ładowność 2.500 kg

GMC AFWX 354 (116 egzemplarzy używało lotnictwo do transportu reflektorów przeciwlotniczych – zamówiono 150 egzemplarzy)

GMC ACX 504 – ładowność 5.000 kg

Studebaker K 25 (zamówiono 2.000 egzemplarzy) – ładowność 5.000 kg

White 704 S (zamówiono 1.500 egzemplarzy) – ładowność 5.000 kg

White 920

White-Ruxtall 922 (zamówiono ok. 300 egzemplarzy do transportu czołgów – dostarczono tylko 1 pojazd)

Włochy:

FIAT 626N (zamówiono 1.650 egzemplarzy – dostarczono ok. 700) – ładowność 3.500 kg

SPA 38R (zamówiono 550 egzemplarzy – dostarczono ok. 400) – ładowność 2.500 kg

Belgia:

Chevrolet (48 egzemplarzy o rozstawie osi 133 cale, 360 egzemplarzy o rozstawie osi 158 cali)

Ford (kilkaset egzemplarzy)

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.