Samochód ciężarowy Camion Latil FB 6

Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy FB 6 został opracowany we francuskich zakładach Société Anonyme des Automobiles Industriels Latil w Suresnes.

W 1934 roku armia francuska zamówiła 59 egzemplarzy, z czego 37 w wersji z obniżoną ramą.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Rozstaw kół:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
5.655 kg
5.000 kg
6.768 x 2.400 x 3.000 mm, prześwit 340 mm
4.100 mm
1.787 mm
4×2
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 6.082 cm3,
typu F o mocy 68 KM przy 1.850 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 56 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną zlokalizowano skrzynię ładunkową osłanianą brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie kół na sztywnych osiach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 110 mm, skok tłoka 160 mm. Zasilany gaźnikiem typu Solex 40 BFHDL. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi. Stosowano ogumienie rozmiaru 42 x 9 (na tylnej osi koła zdwojone).

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.

Internet:

www.avant-train-latil.com