Samochód ciężarowy Camion Panhard K 155

Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy K 155 został opracowany we francuskich zakładach Société Anonyme des Anciens Établissements Panhard et Levassor w Paryżu.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Rozstaw osi:
Rozstaw kół:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
? kg
5.000 kg
3.800 mm
? mm
4×2
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 4.840 cm3,
o mocy 60 KM
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 55 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie nad silnikiem (COE – cab over engine). Za kabiną zlokalizowano skrzynię ładunkową osłanianą brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie kół na sztywnych osiach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 105 mm, skok tłoka 150 mm. Zastosowano gaźnik typu Solex. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi (na tylnej osi koła zdwojone).

Egzemplarze używane przez siły zbrojne Niemiec nosiły oznaczenie Lastkraftwagen 5 to.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.