Samochód ciężarowy Camion Renault AGT

Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy AGT został opracowany we francuskich zakładach Sociétè Anonyme de Usines Renault w Billancourt pod Paryżem.

Siły zbrojne Francji otrzymały 550 egzemplarzy. Ponadto przygotowano prototyp pojazdu dowodzenia dla oddziałów kawalerii zaopatrzonego w nadwozie mieszczące radiostacje ER 26 ter oraz ER 27. Planowana produkcja 65 egzemplarzy seryjnych nie została już zrealizowana.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Rozstaw kół:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
3.200 kg
2.500 kg
6.350 x 2.100 x ? mm
6.350 mm
przód 1.510 mm / tył 1.550 mm
4×2
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 4.086 cm3,
typu 622 o mocy 66 KM przy 2.800 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 68 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną zlokalizowano skrzynię ładunkową osłanianą brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie kół na sztywnych osiach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 120 mm. Zastosowano gaźnik typu Solex 40 FAPI. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi (na tylnej osi koła zdwojone).

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.