Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy AHR został opracowany w 1939 roku we francuskich zakładach Sociétè Anonyme de Usines Renault w Billancourt pod Paryżem. Produkowany seryjnie od 1940 roku. Po zajęciu fabryki przez wkraczające wojska niemieckie podjęto decyzję o jego masowej produkcji na potrzeby niemieckich sił zbrojnych.
Dane techniczne:
Masa: Ładowność: Wymiary: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: Zużycie paliwa: |
3.940 kg 5.000 kg 7.160 x 2.330 x 2.570 mm 4×2 silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, zapłon iskrowy, pojemność 4.086 cm3, typu 622 B o mocy 75 KM przy 2.800 obr./min 4 biegi do przodu plus wsteczny na drodze 60 km/h na drodze 35 l/100 km |
Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie nad silnikiem (COE – cab over engine). Za kabiną zlokalizowano skrzynię ładunkową (wymiary wewnętrzne 5.000 x 2.160 mm) osłanianą brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie kół na sztywnych osiach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.
Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 120 mm. Zastosowano gaźnik typu Solex 40 FAPI. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi. Stosowano opony rozmiaru 9.00-20″ (na tylnej osi koła zdwojone).
Egzemplarze używane przez siły zbrojne Niemiec nosiły oznaczenie Lastkraftwagen 5 to.