Samochód ciężarowy Camion Unic ZU 55

Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy ZU 55 został opracowany we francuskich zakładach Société anonyme des automobiles Unic w Puteaux.

W 1940 roku siły zbrojne Francji posiadały 30 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Rozstaw osi:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
? kg
5.000 kg
?
4×2
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
wysokoprężny, pojemność ? cm3,
o mocy 80 KM
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 50 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną zlokalizowano skrzynię ładunkową osłanianą brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie kół na sztywnych osiach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi (na tylnej osi koła zdwojone).

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.