Samochód osobowy Voiture Renault „Vivastella”

Samochód Renault „Vivastella”
Samochód Renault „Vivastella”

Historia konstrukcji:
Samochód osobowy „Vivastella” został opracowany we francuskich zakładach Sociétè Anonyme de Usines Renault z Billancourt pod Paryżem. W nowym modelu (oznaczenie fabryczne BDZ 1) zastosowano bardziej aerodynamiczne nadwozie niż w pojazdach pierwszej generacji. Produkowany seryjnie w latach 1936-1939.

W 1940 roku w armii francuskiej było w użyciu około 2.300 egzemplarzy samochodów osobowych Renault kilku modeli.

Dane techniczne:

Liczba miejsc:
Masa:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
4/5
1.800 kg
4.930 x 1.750 x 1.700 mm
3.130 mm
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 4.085 cm3,
o mocy 100 KM
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 125 km/h

Opis konstrukcji:
Zamknięte czterodrzwiowe nadwozie typu sedan. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 120 mm. Zastosowano gaźnik typu Solex. Silnik umieszczony wzdłużnie, za nim znajdowała się skrzynia przekładniowa, a dalej poprzez wał i most z mechanizmem różnicowym napęd był przekazywany na tylne koła. Hydrauliczny układ hamulcowy działa na wszystkie koła, natomiast mechaniczny hamulec pomocniczy (ręczny) działa na koła tylne.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.

Władysław Wieniawski „Opisy techniczne samochodów”, Wydawnictwa Komunikacyjne, 1952 r.

Internet:

http://www.histomobile.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.